No SSO cookie

Mo

Tu

We

Th

Fr

Sa

Su

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 

Cele mai hranitoare fructe

Ultima modificare: 2010-09-24 | Primul publicat: 2010-01-26
(0/ 0)
Listeaza articol » Trimite articol »
Cele mai hranitoare fructe
Putine lucruri se compara cu dulceata zmeurei proaspat culese sau cu prima muscatura dintr-o lebenita zemoasa. Fructele nu sunt doar bune la gust, sunt si sanatoase. Bogate in vitamina A şi C, minerale, antioxidanti, fibre si alte substante hranitoare, fructele pot preveni bolile de inima, infarcturile, controla tensiunea si colesterolul si preveni unele soiuri de cancer. Iata o lista cu 10 fructe sanatoase.

1. Marul

 

mere
mere

 

 

Valoare nutriţională (min 1): 75 calorii, 3 g fibre

De ce te păzeşte? Merele conţin nişte antioxidanţi numiţi flavonoizi care ajută la scăderea riscului de cancer şi astm. De asemenea merele curăţă dinţii într-un mod natural şi împrospătează respiraţia cu fiecare muşcătură.

Ştiai că? Gustul şi aroma unui măr sunt date de celulele din coaja mărului, aşa că, pentru un gust intens mâncaţi mărul cu coaja cu tot.

2. Avocado


 

avocado
avocado

 

 

Valoare nutriţională (1/2 avocado): 114 calorii, 4.5 g fibre, sursă bogată de vitamina E şi acid folic

De ce te păzeşte? Avocado conţine grăsimi mononesaturate care ajuta la coborârea colesterolului. Se poate întinde pe pâine şi mânca în loc de unt.

Ştiai că?: Bebeluşilor le place avocado. Textura lor moale şi cremoasă face ca avocado să fie un fruct uşor de mâncat, perfect pentru creşterea sănătoasă a sugarilor.

3. Banana

 

 

banana
banana

 

 

Valoare nutriţională (min 1): 105 calorii, 3 g fibre, vitamina B6, potasiu şi acid folic

De ce te păzeşte? Bananele sunt fructele cu cel mai înalt conţinut de potasiu: aproximativ 422 de miligrame de potasiu/banana. Sunt fructele potrivite în lupta împotriva tensiunii.

Stiai că? Oamenii alergici la cauciuc pot fi alergici şi la banana deoarece conţin o proteină asemănătoare.

4. Mure

 

 

mure
mure

 

 

Valoare nutriţională (o jumătate de cana): 31 calorii, 4 g fibre, bogat în antioxidanti

De ce te păzeşte? Culoarea de mov închis a murelor este rezultatul conţinutul bogat în antioxidanţi. Cel mai important dintre acestea, antocianina reduce riscul infarctului şi al cancerului. Studiile arată că extrasul de mure încetineşte dezvoltarea cancerului la plămâni.

Ştiai că? Vechii grecii au poreclit murele fructe pentru gută deoarece le foloseau în tratarea acestei boli.

5. Afine

 

 

afine
afine

 

 

Valoare nutriţională (o jumătate de cupă): 41 calorii, 1.5 g fibră, bogat în antioxidanţi.

De ce te păzeşte? Afinele întârzie dezvoltarea bolilor cauzate de îmbătrânire ca şi Alzheimer sau Parkinson.

Ştiai că? Afinele îşi păstrează calităţile chiar dacă sunt îngheţate. Aşa că de ce să nu profiţi? Foloseşte-le în cerealele, clătite sau madlene.

6. Struguri

 

 

struguri
struguri

 

 

Valoare nutriţională (1 strugure): 53 calorii, mai puţin de 1 g de fibre, sursă de mangan

De ce te păzeşte? Strugurii conţin un antioxidant care protejează împotriva bolilor de inimă reducând tensiunea şi scăzând riscul de cheaguri. De asemenea luptă împotriva celulelor de cancer la sân, stomac sau colon

Ştiai că? Pentru a face o sticlă de vin este nevoie de aproximativ 600 de struguri.

7. Kiwi

 

 

kiwi
kiwi

 

 

Valoare nutriţionala(1 kiwi): 56 calorii, 3 g fibre, vitamina C şi E, magneziu şi potasiu.

De ce te păzeşte? Cu mai multă vitamina C decât portocalele, kiwi ajută la întreţinerea oaselor, cartilagiilor, dinţilor şi gingiilor. De asemenea ajută la coborârea nivelului trigliceridelor din sânge.

Ştiaţi că? Majoritatea oamenilor curăţă coaja, dar kiwi poate fi mâncat cu totul.

8. Piersici

 

 

piersica

piersica

 

 

Valoare nutritionala (min 1): 30 de calorii, 1 g fibre, 8% din doza zilnică de vitamina C, 140 mg de potasiu

De ce te păzeşte: Bogate în vitamina A, piersicile ajută la întărirea imunităţii organismului şi echilibrarea sistemului nervos. Datorită proprietăţilor sale antioxidante, piersica întârzie procesul de îmbătrânire şi ajută la păstrarea strălucirii şi tinereţii tenului.

Ştiai că? În mitologia chineză se spune că piersicile sunt consumate de nemuritori datorită virtuţilor sale magice de a oferi viaţă lungă oricui ar fi mâncat din ele.

9. Perele

 

 

par
par

 

 

Valoare nutriţională: (166 g) 100 calorii, 10% Vitamina C, 2% Calciu

De ce te păzeşte: Perele sunt benefice în coborârea presiunii sângelui, în controlarea nivelului colesterolului din sânge. Sunt de asemenea bune pentru plămâni şi stomac. Cea mai mare parte din vitamina C se găseşte în coaja fructului.

Ştiai că? Deoarece perele produc mai puţine alergii decât alte fructe, sucul de pere este de obicei primul suc dat bebelaşilor.

10. Portocale

 

portocala
portocala

 


Valoare nutritională: (100 g) 45 mg Vitamina C, proteine 0.70g, fibre 2.4 g,

De ce te păzeşte: Portocalele sunt vitale pentru întărirea sistemului imunitar. De asemenea portocalele curăţă organismul în profunzime debarasându-l de toxinele şi deşeurile sale.

Ştiaţi că? Portocala este un ajutor pentru cei ce suferă de insomnii. Acesta acţionează asupra organismului ca un somnifer atunci când se prepară o infuzie din flori şi frunze de portocal.


Tu ce zici?