No SSO cookie

Mo

Tu

We

Th

Fr

Sa

Su

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 

Folosirea obiectelor de arta in gradina

Ultima modificare: 2011-05-23 | Primul publicat: 2011-02-02
(0/ 0)
Listeaza articol » Trimite articol »
Folosirea obiectelor de arta in gradina
Arhitectul peisagist Martin Wade din Toronto si designerul de gradini Logie Cassells, din Chester, regiunea Noua Scotie, sunt specialisti in folosirea obiectelor de arta in gradina. Gradina „Filter”, prezentata de Wade la Festivalul de Flora Internationala organizat la Montreal, este o o adevarata piesa de arta, iar gradina Chic a lui Cassells, prezentata de acesta in calitate de membru al echipei regiunii Noua Scotie la expozitia florale de la Chelsea, a castigat premiul Floarea de Bronz. Pasionati de acest gen de gradinarit, Wade si Cassells isi impartasesc ideile in privinta folosirii obiectelor de arta in gradina.

Iata cateva dintre sfaturile acestora:

 

1. Stilul personal

„Alege obiecte care au o semnificatie personala”, spune Wade. Obiectele de arta din gradina nu trebuie sa fie neaparat sculpturi; pot fi reprezentate de un obiect gasit sau ceva mai putin formal.”

 

2. Combinatia perfecta

„Dupa conceptia considerata de acum invechita, conform careia carnea de porc sau vita trebuie insotita de un vin rosu, iar cea de peste sau pui de un vin alb”, spune Wade, „tot asa barierele pot fi (din fericire) doborate prin asocierea obiectelor de arta cu stilul gradinii”. Nu exista nici un motiv sa nu plasezi un obiect de arta clasic intr-o gradina moderna. „Oricum, intreaba-te daca obiectul de arta se va potrivi cu gradina. Nu poti sa asociezi un vin tare cum este Cabernet Sauvignon, cu un aperitiv delicat din peste - ar acoperi gustul aperitivului”.

 

statui in gradina

 

3. Adaptarea la buget

Cassells ii incurajeaza pe cei care prefera sa isi construiasca singuri gradina sa se inspire din stilul de gradina japoneza, de exemplu, creand o sculptura necostisitoare din pietre. In gradina proprie, Cassels isi incanta privirile cu benzile simple, dar viu colorate ale unor steaguri de rugaciune tibetane.

 

4. Vizibilitatea locului ales

„Ia in considerare gradul de vizibilitate pe care o sa il ai asupra obiectului de arta”, spune Wade. Gandeste-te daca va fi vizibil din casa tot timpul anului sau va fi ascuns intr-un loc secret din gradina. Va fi vizibil numai dintr-o parte sau din mai multe parti? Va trebui pus pe un piedestal?

Inainte sa cumperi un obiect costisitor, precum o urna italiana de exemplu, Cassells te sfatuieste sa experimentezi cu un obiect mai putin costisitor pentru a verifica raportul de proportionalitate si a stabili locul cel mai potrivit pentru a-l plasa.

 

mobilier gradina

 

5. Pastrarea proportiilor

Wade evidentiaza ca dimensiunea unei sculpturi ar trebui sa fie proportionala cu ambientul. „Nu alegeti un obiect de arta care sa copleseasca spatiul, doar daca asta este scopul pe care ti l-ai propus. In acelas timp evita sa alegi ceva care este prea mic, acesta va parea pierdut”.

Cassells ne da un exemplu tipic de disproportionalitate: „Adeseori, vezi sfere de marimea unor mingi de golf in varful unor stalpi de piatra sau caramida inalti de 2,5 m - sunt complet disproportionate”.

 

6. Calatoria in gradina

„Cineva zicea ca o gradina este ca o calatorie cu o destinatie stabilita” spune meditativ Cassells. Mici piese sculptate, precum un bazinet pentru baia pasarilor situata langa o alee, poate sa te ghideze in calatorie. „Folosesti sculpturile, sau o banca pentru a micsora pasul vizitatorilor, invitandu-i sa se opreasca in anumite locuri din drum”.

 

banca in gradina

 

7. Simplitatea

Nu exagera. O gradina umpluta cu plante care atrag privirile si culori indraznete, nu este neaparat cel mai bun loc pentru a plasa un minunat obiect de arta, spune Wade. „Gandeste-te asupra felului in care galeriile de arta si muzeele isi plaseaza obiectele; fundalul este mai putin important decat piesa in sine”.

 

8. Magia artei in gradina

„Exista ceva incantator in natura schimbatoare a obiectelor de arta din gradina”, spune Wade. „Cuprul formeaza o patina delicata verzuie pe suprafata sa, fierul rugineste formand nuante calde portocaliu-maronii si lemnul devine argintiu cu timpul”.

„Nu apreciem suficient frumusetea” se plange Cassells. „Monet spunea despre gradina sa ca e opera sa cea mai mareata - astfel ca toti ar trebui sa ne straduim sa facem o opera de arta din gradinile noastre”.


Tu ce zici?